Založ si blog

Náhoda je génius


Väčšina toto príslovie pozná presne naopak: Náhoda je blbec.

Zaužívané príslovie odráža našu kolektívnu a pritom individuálnu skúsenosť, keď sa sťažujeme na osud, ktorý sme si poväčšine zapríčinili sami a vlastné zlyhania pripisujeme slepej, či skôr zákernej náhode..

Dnes bola náhoda géniom, nastúpil som do autobusu a po chvíli som si všimol, že neďaleko sedí moja dávna priateľka a spoluherka z MDŠ. Keďže vedľa mňa bolo voľné sedadlo a vedľa nej nie, naznačil som jej, nech si ku mne prisadne. Prisadla si a po niekoľkých vetách som pochopil, že ide na akési divadelné predstavenie v Kultur parku. Ponúkol som sa, že pôjdem s ňou.

Meškali sme, takže sme vstúpili doprostred deja. Napriek tomu to bol pre  mňa asi najlepší divadelný zážitok najmenej za posledných 5 rokov. Hra mala, či vlastné nemala názov:

„Zatiaľ bez vhodného názvu“.

Hralo ju divadlo KOD – Košické otvorené divadlo v réžii Dušana Bajina.

Je to voľné spracovanie hry W. Matrosimoneho Like tottaly weird.

Hrali (pravdepodobne) študenti ķonzervatória Exnárova. Počas predstavenia síce odznelo niekoľko vulgarizmov, ale neboli samoúčelné, sedeli tak, ako šerbeľ sedieť má.

Minulý rok som mal tú česť, či skôr utrpenie, absolvovať predstavenie Lordi, kde hrali Kramár, Vajda a …

Napriek tomu, že som sa počas predstavenia párkrát zasmial, takmer celé predstavenie som trpel, lebo som si bol veľmi dobre vedomý toho, že keď som bol amatérskym hercom, hrali sme o dve triedy lepšie divadlo než to čudo čo sa odohrávalo pred našimi zrakmi. Všetky pointy, až na jednu, som dopredu uhádol či poznal a celé predstavenie bola vlastne jedna zbytočne pretiahnutá anekdota o tom, ako divadelná postava (Kramár) omylom pretiahne postavu žiarlivého manžela (Vajdu), namiesto jeho manželky.

Dnes som konečne videl predstavenie, ktoré síce bolo na hrane reality a absurdity, ale absurdnosť situácie odohrávajúcej sa na javisku, by sa skutočne mohla stať. Ak filmový fanúšik uverí tomu, čo mu herci predvádzajú, herci sa nemôžu diviť, ak ich vezmú za slovo, či skôr za obraz a predvedú im, ako by sa cítili, ak by sa im v reálnom živote stalo to, čím nechávajú prechádzať svoje postavy.

 

 

 

Diplomovka

15.11.2020

Obhájil som diplomovku, ani neviem ako. Sám som si ju nenapísal, predsa nie som pako. Študentky a študentíci, načo študujete, v parlamente vedomosti nepotrebujete. Predseda nám vždy ukáže, jak hlasovať treba, sám volič si za to môže, že nemá na chleba. My musíme nosiť rúška, Igor však nemusí, že sme preňho iba svoloč, zverejní statusy, o ponožkách, o [...]

Prechádzka od 1: 00 do 5: 00

14.11.2020

Poďme sa priatelia prechádzať od jednej do piatej poďme to spolu spočítať tej vláde prekliatej. Boli sme sa spolu testovať, postáli si v rade, boli sa spolu nakaziť, nech covid je všade. Poďme si spoločne vypočuť tlačovku Matelka, keď je tam tento nedouk, vypína sa telka. Spoločne sme si to skazili, pravdu má premiér, veď sme ho na jar zvolili, takže je všetko fér.

Plošné testovanie a žonglovanie s číslami (2)

10.11.2020

V predchádzajúcom článku som z matematického pohľadu analyzoval prvé kolo plošného testovania. Po druhom kole k tomu v podstate nemožno nič nové zmysluplného dodať, iba možno konštatovať Pat a Mat (Naď a Matovič) naďalej žonglujú s číslami, ako sa im zachce. Bez ohľadu, aké percento pozitívnych by v druhom kole vyšlo, bol by to dôkaz toho, že plošné testovanie Ag [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

Tibor Menyhért

Tak dlho sa hádali na maličkostiach, až z toho bola veličkosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 473896x
Priemerná čítanosť článkov: 2962x

Autor blogu

Kategórie