Založ si blog

Archív: august, 2016

Učitelia majú privysoké platy?

V prvom rade, aspoň na základných školách, sa učitelia muži takmer nevyskytujú. Hádajte prečo? Asi kvôli tým privysokým platom, ktoré sú v školstve, aspoň podľa zbežného pohľadu na internetové diskusie. Zlý učiteľ by v školstve vôbec nemal byť a ak je, tak každý plat, ktorý dostane je privysoký. Ja som mal to šťastie, že som mal takmer iba dobrých učiteľov. […]

Pokračovanie článku

Ródeo

V mnohých mojich básňach sa objavuje motív koní. Nie je to samoúčelná sebaprojekcia. Kone sú môj osud. Moja bývalá manželka s nimi žila a vyrastala od 10 rokov a ja som s omnoho menšími zvieratami žil od svojho narodenia. Jednou z prvých mojich fotiek je, ako sedím na slonovi, o ktorého sa staral môj stredný brat Jiří v pražskom cirkuse 🙂 Keď sme sa so Silviou vzali, […]

Pokračovanie článku

Útek do mladosti

Horúci august, bezvetrím zvislé zástavy. Obesené na úteku ožívajú, s nimi aj nádej. Prestávame utekať, staviame sa čelom voči tankom, tie pred nečakanou odvahou stŕpnu, aj tí naši sú z nej vydesení, boja sa viac nás, než ešte väčšmi vystrašených bratov. Podpíšu, nádej mizne, v zúfalstve zhorí pod múzeom, náš vzdor sa rozpúšťa v znormovanej abnormalite. Po […]

Pokračovanie článku

Hriešnik

Stúlený tulák v prehulenom svete, kde i ten hovnivál si svoju hrudku hnetie, aj ja by hnietol, nemám materiál, a tak sa modlím mimo katedrál: Dovoľ mi Bože, svoju hrudku hniesť, ak pritom zhreším, prídem na spoveď. Ak ma chceš spasiť, nalej omšové a ja ti poviem, o čom život je. Viem, že sa rúham, ty však máš ma rád, som len tvoj sluha, čo zo slov stavia hrad, nevinné […]

Pokračovanie článku

Otepľovanie

Na Noemovej kryhe v potope zadržaných sĺz zostal som ti dlžný kúsoček lásky s kusiskom nehy. Pristávame v Andách, zametáme stopy. Ľadové medvede nachádzajú inú korisť. Ťavy na úteku odhadzujú hrby. Kryha sa láme, v starobylom rytme plodíme nový svet. Pečate našej zmluvy ležia na dne Titicaca.

Pokračovanie článku

Schybíš

Otvoríš oči, úprimne sa divíš, zostal tu so mnou do rána, strnulé ticho, do stropu civíš, nevedomky ho doráňaš. Čaká naň za chvíľu civil, viac žiadna nenájde ho za rána. Láskozvod vynašiel Diviš, po ňom sa zviezol, nedúfaj, že ho zachránia.

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Tibor Menyhért

Tak dlho sa hádali na maličkostiach, až z toho bola veličkosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 472978x
Priemerná čítanosť článkov: 2956x

Autor blogu

Kategórie