Založ si blog

Archív: október, 2015

Sheila

Netušil, že sa volá Silvia. Všetci ju oslovovali Sheila. Od detstva sa motala okolo koní. Sheila bola jej obľúbená kobyla o ktorú sa starala a mohla si na nej za odmenu občas zajazdiť. Zverovala jej všetky tajomstvá, radosti i bolesti dievčatka. Keď Sheilu predali, nedokázala sa vyplakať, prekonala to, no zatvrdla. Hoci jej časom pod rukami prešlo mnoho iných, istotne aj […]

Pokračovanie článku

Lea

Lea bola taká malá, až bola nepriehľadnuteľná. Asi aj pre svoj vzrast a okuliare sedela v prvej lavici. Ja v poslednej, tam som mohol nerušene vyrušovať. Prvýkrát sme sa dlhšie rozprávali na našej imatrikulácii. Mal som vyhliadnutú inú obeť, po tú prišiel ktosi skôr, požiadal som o tanec Leu. Neoľutoval som. Tancovala dobre, no hlavne vydržala počúvať moje […]

Pokračovanie článku

Prvá bridžová liga 2015

Od piatku do nedele sa v Košiciach v Spoločenskom centre Technickej univerzity na Jedlíkovej hralo jesenné kolo Prvej slovenskej bridžovej ligy. Kto býva v Košiciach. Ligu hralo aj družstvo Cassovia, ktorého som členom. Naše družstvo bolo po jarnej časti na predposlednom mieste, keďže posledné dve družstvá zostupujú, bojovali sme o záchranu. Rozdiely na dolnom konci tabuľky […]

Pokračovanie článku

Je bridž ťažká hra?

Na začiatku rozhlasovej relácie bol bridž uvádzaný ako ťažká a komplikovaná hra a môj spolubesedník tiež prezentoval názor, že bridž je ťažký. Ja som naopak tvrdil, že bridž je veľmi jednoduchá hra. Takže kde je pravda? Ide o to, čo si pod “ťažkosťou” hry predstavujeme. Ak pod ťažkosťou hry rozumieme pravidlá hry, tak tie sú veľmi jednoduché a skutočne ich […]

Pokračovanie článku

Rozhovor o bridži v rádiu Regina

V pondelok bol na rádiu Regina rozhovor s predsedom Košického bridžového klubu Vojtechom Belčákom a so mnou. Odkaz na archív relácie. Snažil som sa odpovedať vtipne, možno nie vždy sa mi to podarilo. Vtipná odpoveď môže v skratke vystihnúť danú problematiku, ale keďže je skratkovitá, nemusí byť vždy celkom presná. Takže, ak vás niektoré otázky slečny redaktorky […]

Pokračovanie článku

Sudoku a genetické algoritmy (2)

V prvej časti som načrtol ideu, ako by sa dalo naprogramovať riešenie sudoku pomocou genetického algoritmu. Medzičasom som to naprogramoval. Kto má záujem, môžem mu poslať zdrojový kód. Program je naprogramovaný ako PHP skript, preto beží pomerne pomaly, pokiaľ by ho niekto vedel transformovať do skompilovaného tvaru, budem veľmi rád. Našiel som na internete niekoľko […]

Pokračovanie článku

Sudoku a genetické algoritmy

Čo je sudoku, takmer všetci vedia, väčšina nevie, čo je genetický algoritmus alebo genetické programovanie. Genetický algoritmus je nedeterministická metóda riešenia problému, vychádzajúca z princípov Darwinovej evolučnej teórie.

Pokračovanie článku

Básne o bridži a bridžistkách

Dražba Prikladáš Pas, ponechávaš na mňa, či im dať kontru a či rieknuť slem, pokiaľ ho spadnem, v smole tak ma zhania, dnes v noci s tebou asi neusnem. Splnil som a ty ku mne kráčaš, pochopím z tvojho pohľadu, čaká nás lásky plná čaša, zatiaľ ma škrabkáš aspoň pod bradu. Valentínsky turnaj Na svätého Valentína, mala by byť riadna zima, vonku zima, teplo v srdci, […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Tibor Menyhért

Tak dlho sa hádali na maličkostiach, až z toho bola veličkosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 472982x
Priemerná čítanosť článkov: 2956x

Autor blogu

Kategórie