Založ si blog

Hotovosť a bezhotovostné platby 2.

Keď som tu pred štyrmi rokmi zverejnil dotazník o zákaze nedeľného predaja, zúčastnilo sa ho 582 respondentov a článok si prečítalo vyše 3000 čitateľov, mnohí možno až po uzavretí prieskumu, ale podrobné štatistiky, kedy článok bol čítaný k dispozícii nemám. Možno tak konštatovať, že sa ho zúčastnil približne každý piaty čitateľ článku.

 

Môj najnovší článok kde som chcel skúmať názory čitateľov na platby v hotovosti a platby kartou stihlo prečítať 1015 čitateľov, zapojilo sa zatiaľ iba 60 čitateľov, čo je cca. každý 16 čitateľ. Znamená to buď, že táto téma vo verejnosti vôbec nerezonuje, alebo ochota zapájať sa do internetových ankiet medzičasom výrazne klesla, hlavne v dôsledku rozširujúcej sa paranoje, ako sme sledovaní veľkým bratom a preto sa väčšina čitateľov do podobných ankiet nezapája.

Zaujímavé je, že hoci si niektorí čitatelia dali tú námahu napísať pod článkom komentár, z ich komentára vyplýva, že samotný dotazník nevyplnili.

Jeden zo statusov na FB mal túto fotografiu pútača pred reštauráciou. Zľava 2% je  logická, keďže poplatok za platbu kartou je necelé dve percentá. Zároveň je celá tabuľa nelogická, Ak sú naozaj proti digitálnemu euru a sú presvedčení, že platby kartou nás k nemu približujú, nemali by akceptovať platby kartou vôbec. Marža v reštaurácii je však 30-50% a vedia, že by prišli aspoň o tretinu zákazníkov a teda aspoň o tretinu tržieb, tak je to podľa mňa trochu farizejské. Dokonca si tak u odporcov digitálneho eura robia reklamu a pritom kartoplatiči nie sú nijako ukrátení.

Pod týmto statusom boli napríklad tieto komentáre:

„Nechceme digitálne euro. Chceme späť slovenskú korunu.“

„Naši podnikatelia prichádzajú kvôli platbám kartou o dosť peňazí.. nechápem že ľudia dajú radšej bankam ako ľuďom.. veľmi hlúpe.. kvôli nejakej pohodlnosti? Platit hotovosťou predsa nie je nič obtiažne alebo chcú byť in že všetko v mobile či čo ja už viem čo sa tu deje“

„To je riadna volovina, ja tam kde kartu nemôžem použiť ani nejdem. Ku nám niekde 21.storočie ešte ani nedorazilo….“

 

Keď som bol minulý rok v Kanade, zamenil som si 600 kanadských dolárov a nazad som doniesol a späť zamenil cca. 450. Všade som platil kartou, okrem bridžového klubu a raz som v Pube platil v hotovosti, potom už len kartou. Pri platbe kartou v zahraničí sa platba prepočítava v lepšom kurze, než v zmenárni.

Ja osobne za slobodu považujem, že si môžem vybrať, ako budem platiť. Veľmi veľké nad 1000 € platím bankovým prevodom, väčšie až veľké od 20 do 1000 kartou a malé od centov do 50€ v hotovosti, riadim sa tiež tým, koľko v peňaženke mám, aby mi tam po zaplatení ešte niečo zostalo.

Poprosím tých, ktorí už dotazník vyplnili, aby ho nevypĺňali znova

Dotazník

 

 

 

 

Hotovosť a bezhotovostné platby

24.05.2024

Na Facebook mi v poslednom čase často chodia statusy, ktorých autori bojujú proti platbám kartou a odporúčajú platbu v hotovosti. Tiež tam ľutujú obchodníkov, ktorí za platby kartou platia údajne nehorázne sumy a obviňujú banky zo zderstva svojich klientov. Pripravil som dotazník, ktorý by mal preskúmať, čo si o tom myslia čitatelia tohto blogu. Ja mám svoj názor, ale aby [...]

Diplomovka

15.11.2020

Obhájil som diplomovku, ani neviem ako. Sám som si ju nenapísal, predsa nie som pako. Študentky a študentíci, načo študujete, v parlamente vedomosti nepotrebujete. Predseda nám vždy ukáže, jak hlasovať treba, sám volič si za to môže, že nemá na chleba. My musíme nosiť rúška, Igor však nemusí, že sme preňho iba svoloč, zverejní statusy, o ponožkách, o [...]

Prechádzka od 1: 00 do 5: 00

14.11.2020

Poďme sa priatelia prechádzať od jednej do piatej poďme to spolu spočítať tej vláde prekliatej. Boli sme sa spolu testovať, postáli si v rade, boli sa spolu nakaziť, nech covid je všade. Poďme si spoločne vypočuť tlačovku Matelka, keď je tam tento nedouk, vypína sa telka. Spoločne sme si to skazili, pravdu má premiér, veď sme ho na jar zvolili, takže je všetko fér.

handlová, fico, atentát

Vyšetrovanie atentátu na Fica: Aký je posun? Prvé závery by mohli byť známe koncom leta, Cintulu posudzujú psychiatri

21.06.2024 07:00

Po embargu na informovanie prestali o prípade podrobne hovoriť aj ministri. Opozícia však kritizuje úniky či tvrdenia o jasnom motíve napriek tomu, že závery vyšetrovania ešte nepoznáme.

malvér, vírus, malware, malver, antivirus, trojsky kon, pocitac,

USA zakazujú ruskej firme Kaspersky Lab predaj antivírusového softvéru

21.06.2024 06:27

Ministerstvo obchodu svoje rozhodnutie odôvodnilo obavami o národnú bezpečnosť.

Kalifornia streľba usa

Počas sviatku pripomínajúceho koniec otroctva v USA bolo postrelených 15 ľudí

21.06.2024 06:20

Násilie vypuklo večer pri jazere Merritt počas akcie, na ktorej sa zúčastnilo až 5000 ľudí a ktorá bola inak pokojná,

Tibor Menyhért

Tak dlho sa hádali na maličkostiach, až z toho bola veličkosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 162
Celková čítanosť: 485265x
Priemerná čítanosť článkov: 2995x

Autor blogu

Kategórie