Založ si blog

Prečo sa zapojím do štrajku učiteľov?

Učím na Základnej škole v Košiciach fyziku, informatiku a technickú výchovu.

Vďaka svojmu veku a titulu RNDr. je môj plat celkom uspokojivý. Ak by som bol čerstvým absolventom vysokej školy, tak by môj plat bol žobračenkou a buď by som v školstve nepracoval, alebo by som si popri hlavnom zamestnaní musel privyrábať. Takéto vedľajšie úväzky však určite neprospievajú kvalite vzdelávacieho procesu.

Symptómom toho, že sú platy učiteľov poddimenzované je aj prefeminizovanie školstva. Keď som na našu školu nastúpil, tak som bol a doteraz aj som na celej škole jediným učiteľom a okrem mňa je tu mužom iba školník. Jedine šachový krúžok vedie ďalší muž. Podobná situácia je na väčšine základných škôl. Naša spoločnosť stále žije v kultúrnom stereotype, že živiteľom rodiny má byť muž a tak väčšina absolventov pedagogických vysokých škôl buď do školstva vôbec nenastúpi alebo zo školstva pri prvej lákavej príležitosti zuteká.

Keď som na školu nastúpil, tak sa na mňa žiaci ktorých som neučil chodili dívať, ako na exotické zviera a žiaci ktorých učím ma spočiatku neraz oslovovali pani učiteľka a to nosím bradu.

Na sociálnych sieťach sa objavujú príspevky, v ktorých sa zamestnanci iných profesií pozastavujú nad tým čo tí učitelia vlastne chcú, citujem doslova: „ked malo zarabate v skole tak treba ist do auto premislu robit alebo na stavbu nikto vas v skole nedrzi rono na osmu hod.idete do roboty a na obed ste doma co este chcete ani to by som vam nadal hambite sa“

Vážení rodičia, ak chcete aby Vaše deti učili učitelia, ktorí nemusia živoriť, ktorí sa môžu sústrediť na kvalitnú výuku, podporte nás. Ak Vaše deti vďaka tomu získajú kvalitnejšie vzdelanie, keď dorastú, ani oni nebudú musieť živoriť.

Diplomovka

15.11.2020

Obhájil som diplomovku, ani neviem ako. Sám som si ju nenapísal, predsa nie som pako. Študentky a študentíci, načo študujete, v parlamente vedomosti nepotrebujete. Predseda nám vždy ukáže, jak hlasovať treba, sám volič si za to môže, že nemá na chleba. My musíme nosiť rúška, Igor však nemusí, že sme preňho iba svoloč, zverejní statusy, o ponožkách, o [...]

Prechádzka od 1: 00 do 5: 00

14.11.2020

Poďme sa priatelia prechádzať od jednej do piatej poďme to spolu spočítať tej vláde prekliatej. Boli sme sa spolu testovať, postáli si v rade, boli sa spolu nakaziť, nech covid je všade. Poďme si spoločne vypočuť tlačovku Matelka, keď je tam tento nedouk, vypína sa telka. Spoločne sme si to skazili, pravdu má premiér, veď sme ho na jar zvolili, takže je všetko fér.

Plošné testovanie a žonglovanie s číslami (2)

10.11.2020

V predchádzajúcom článku som z matematického pohľadu analyzoval prvé kolo plošného testovania. Po druhom kole k tomu v podstate nemožno nič nové zmysluplného dodať, iba možno konštatovať Pat a Mat (Naď a Matovič) naďalej žonglujú s číslami, ako sa im zachce. Bez ohľadu, aké percento pozitívnych by v druhom kole vyšlo, bol by to dôkaz toho, že plošné testovanie Ag [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Tibor Menyhért

Tak dlho sa hádali na maličkostiach, až z toho bola veličkosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 473903x
Priemerná čítanosť článkov: 2962x

Autor blogu

Kategórie