Mnohí politickí a cirkevní predstavitelia ostro protestovali proti reklamným letákom Lidlu, kde vraj Photoshopom boli odstránené kríže na kostoloch gréckeho ostrova Santorini.
V skutočnosti boli fotografie nafotené vďaka cestovaniu v čase, fotoreportér sa strojom času presunul 20 rokov do budúcnosti a tam už tie kríže na kostoloch neboli a pokiaľ by sa presunul o 30 rokov, tak by to už boli mešity a na nich by boli polmesiace. Stroj času príde do obchodov reťazca Lidl na vianočné trhy.
Reklamnú kampaň pre Lidl podľa neoverených zdrojov vyprodukoval košický výtvarník Ľuboš Lorenz, ktorý v rámci tejto kampane odstraňuje kosáky a kladivá na pomníkoch Sovietskej armády po celom Slovensku.
V reťazci sa pripravuje aj slovenský týždeň, grafika bude založená na nábožensky neutrálnej slovenskej zástave.
Osobne do konca tohto kalendárneho roka v obchodoch Lidl nič nekúpim, pokiaľ reťazec neprejaví účinnú ľútosť napríklad prispením na zrekonštruovanie nejakej kresťanskej sakrálnej stavby.