Básne o bridži a bridžistkách

1. októbra 2015, Tibor Menyhért, básne bridž

Dražba

Prikladáš Pas, ponechávaš na mňa,
či im dať kontru a či rieknuť slem,
pokiaľ ho spadnem, v smole tak ma zhania,
dnes v noci s tebou asi neusnem.
Splnil som a ty ku mne kráčaš,
pochopím z tvojho pohľadu,
čaká nás lásky plná čaša,
zatiaľ ma škrabkáš aspoň pod bradu.

Valentínsky turnaj

Na svätého Valentína,
mala by byť riadna zima,
vonku zima, teplo v srdci,
rád ti napchám sedem srdcí,
sedem srdcí s kontrou k tomu,
pôjdem kľačať k tvojmu domu.

Pred zohrávkou

Partnerečko moja,
Bozky až nás spoja,
Plný nepokoja,
Neutečiem z Boja.

Impas, expas, kontra,
vyhorím až do tla,
túžbu neuhasíš,
padnem päťkrát asi.

Terminologický slovník

Takto by som mohol pokračovať ešte veľmi dlho, na každý bridžový termín nadväzuje ďalší a ďalší bridžový termín. O slovenský terminologický slovník som sa kedysi pokúsil na slovenskej Wikipédii,obsahuje možno tretinu mne známych bridžových termínov, popritom množstvo termínov ani nepoznám. Na terminologický slovník lásky som úplne rezignoval, keďže každé slovo je v nej kontextovo závislé a môže vyjadrovať najhlbšiu lásku či najvyššie opovrhnutie.

Napriek vyššie uvedenému je bridž jednou z najkrajších a pritom najjednoduchších hier. jednoduchšou a krajšou je nanajvýš láska, či go, ktoré spolu s bridžom sú napriek svojej jednoduchosti hrozne zložité vo svojej komplexite.

Neviem, či výklad bridžových termínov čitateľovi pomohol pochopiť obsah básní alebo odhalenie terry incognity prvotný dojem celkom rozbilo.